Wednesday 2 October 2019

懷孕38週,第三胎生產前有感

【千字文,跟各位孕媽媽的小分享】

話咁快,懷孕來到38週。上星期足月後,安心得多,但同時亦非常緊張。雖然第三胎,身邊朋友都話「有經驗,一定唔怕啦」。但。。。生小朋友喎,點會唔怕?正所謂,每位生產嘅媽媽,都好似係鬼門關兜完個圈 (唔好意思,可能嚇親各位孕媽)。


而且,上一胎已經係六年前,記憶濛糊。今胎我就好似一個新手媽媽咁,從頭來過。趁細佬B 未出世前,就分享一下呢十個月嘅經歷。


工作性質關係,懷孕第13週,便要由前線,暫時轉職到辦公室。呢樣,係我最最最唔習慣嘅事,一下子要返一至五,朝9晚5。對於我喜歡輪班,而且可以彈性調更來說,呢個轉變實在痛苦。但,無他的,習慣便是了。

頭兩個多月,懷孕反應唔算大,食慾正常,精神體力都好,冇暈冇嘔 (回想第一胎陀哥哥時,嘔到七彩,搭車一定攞住膠袋,行行下街又要衝去廁所嘔)。不過,當踏入第12,13週,突然嘔咗第一次,接住日日嘔,餐餐嘔,嘔完全身無力。就係咁,我嘔到足足五個月。手袋長期放住一個膠袋,同埋梳打餅了。


呢五個月,雖然嘔得厲害,但胎兒大細正常。始終,媽咪身體結構係偉大的,無論嘔幾多,都一定會好好照料胎兒,將身體所剩嘅營養供給胎兒成長。

而我個肚肚,因為第三胎,肚皮較鬆,較早開始見肚,而且比較墜,醫生建議我少走動,避免胎兒陀得太低。呢個時期,亦做咗好多測試,包括三個月嘅唐氏,同埋五個多月嘅結構超聲波,全部順利通過。


不過,右邊子宮經常會痛,有幾次痛到行唔到,感覺係被搣被扭嘅疼痛感。特別叫醫生照一照,發現子宮壁有一粒厚肉,胎兒漸大,令肉粒受壓而痛,但懷孕階段,唔會做任何手術,只能繼續觀察。


同時,醫生話我胎水嚴重過多,胎兒比正常大兩週,要我驗血糖,仲建議我減食,食「低醣餐單」,每日得千幾卡路里 (我心諗,一向食得唔多,仲減?)。明明一星期前,結構超聲波報告,顯示我胎水正常,胎兒大細非常好,點會相隔一星期,就突然變大?老公提議換另一個醫生再檢查。

未搵到另一位醫生覆檢前,我每日都好緊張,好害怕,肚餓都唔敢食。果時我諗,點解一個大肚婆,要減食?究竟醫生係咪真係驗錯?一個月後,終於約到另一位醫生檢查,醫生話「個胎一d都唔大,反而係過細,細咗兩週」,安全起見,做個胎兒心電圖,確保胎兒、子宮功能正常。


至於胎水,都在合理範圍內,亦唔需要驗血糖。果刻,我放下心頭大石,但同時亦因為之前減食而令影響胎兒過細了。

於是,接下來,我要落力補充營養,希望可以追磅。隨住胎兒成長,亦開始頂胃,唯有少食多餐,高蛋白質,每日兩份奶類,不可少。醫生亦話不妨食多少少甜,根本無需減食。


今日,應該係我生產前最後一次超聲波產檢。BB 仍然是細細粒,但醫生安慰我「生完努力d餵佢,做多d運動,會長高長肥的,唔好擔心」。估計出世至少應該有2.5kg,起碼唔洗瞓暖箱吧。

另外,一星期前,做咗B鏈測試,不幸地中了,亦令我非常憂心。雖然呢隻菌好常見,身邊認識一半孕媽媽都中咗,佢哋話一入到產房,打兩枝抗生素就冇事。但問過朋友,話打完最好有兩小時先生,確保藥力生效。但我怕呢胎生得好快,趕唔切。醫生開咗口服抗生素比我食住先,雙管齊下。


經歷上兩胎嘅順利,相比之下,今胎更覺一點點艱難。懷孕媽咪,無論生第一胎,第三胎,所經歷嘅種種,都好偉大!願各位準媽咪,生產順利,共勉之。

最後,分享一下孕照先。前兩胎都無影過,今次第一次影,珍貴嘅留念。







No comments:

Post a Comment